Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right. 

         

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

عروض الأفلام | Screenings

 تدمير الذاكرة
إخراج تيم سليد
(باللغة الإنجليزية مع ترجمة باللغة العربية)
٢٤ آذار ٢٠١٧ – ٧:٠٠ مساءً

أدّى الدمار الثقافي حول العالم إلى الكثير من الكوارث خلال القرن الماضي، والحرب ضد الثقافة لم تنتهي بل باتت حرب في ازدياد. حيث يتم تدمير إرث آلاف السنين من الثقافة في بلدان كانت "مهد الحضارات" مثل سوريا والعراق، ونتيجة لذلك بدأت الكثير من الجهود لحماية وإنقاذ وبناء ما تم تدميره. التشريعات والسياسات لعبت دورا ولكن هناك العديد من الأفراد ممن قاموا بأدوار البطولة لمحاربة هذا الدمار والمخاطرة بحياتهم من أجل إنقاذ ليس فقط الإنسان بل إنقاذ هويتنا الثقافية التي تمثل سجلنا البشري.
هذا الفيلم - تدمير الذاكرة - يستند على كتاب يحمل نفس الاسم من تأليف روبرت بيفان، الذي يتناول فيه ما يحدث اليوم من تدمير بسبب داعش كاشفًا قرارت في السابق سمحت لوجود مثل هذه الحالات ولكن بطريقة خفية وغير واضحة. ويشمل الفيلم على مقابلات مع مدير عام اليونسكو والمدعي العام لمحكمة الجنايات الدولية والعديد من الخبراء الدوليين المتميزين، قد جمعت أصواتهم معًا في هذا الفيلم لمعالجة هذه القضية الملّحة

The Destruction of Memory
Directed by Tim Slade
(English with Arabic Subtitles)
24 March 2017 – 7.00pm

Over the past century, cultural destruction has wrought catastrophic results across the globe. This war against culture is not over - it's been steadily increasing. In Syria and Iraq, the ‘cradle of civilization’, millennia of culture are being destroyed. The push to protect, salvage and rebuild has moved in step with the destruction. Legislation and policy have played a role, but heroic individuals have fought back, risking and losing their lives to protect not just other human beings, but our cultural identity - to save the record of who we are.
Based on the book of the same name by Robert Bevan, The Destruction of Memory tells the whole story - looking not just at the ongoing actions of Daesh (ISIS) and at other contemporary situations, but revealing the decisions of the past that allowed the issue to remain hidden in the shadows for so many years.
Interviewees in the film include the Director-General of UNESCO, the Prosecutor of the International Criminal Court, as well as diverse and distinguished international experts, whose voices combine to address this urgent issue.

The Destruction of Memory

مساحات غير مكتملة
إخراج أليسا ناهمياس وبينجامين موراي
(باللغة الإنجليزية)
٧ أيار٢٠١٧ – ٧:٠٠ مساءً

 ستمتلك كوبا اجمل أكاديمية للفنون علي المستوى العالمي.
 فيديل كاسترو (١٩٦١)

مشروع كوبا الوطني للمدارس الفنية الذي صممه ثلاثة فنانين شباب في أعقاب ثورة كاسترو قد اهمل ونسي تقريبا، ثم أعيد اكتشافه في نهاية المطاف كتحفة معمارية مرئية.
في عام ١٩٦١ قام فيدل كاسترو وتشي غيفارا بتكليف ثلاثة من المهندسين المعماريين الشباب لإنشاء المدارس الفنية الوطنية في كوبا على ملعب غولف سابق في هافانا بكوبا. بدأ بناء تصاميمهم الراديكالية على الفور ثم تبعته الشروع في الدراسة. وظهر الراقصون والموسيقيون والفنانون من جميع أنحاء البلاد في المدارس، ولكن تحول حلم الثورة إلى واقع وحقيقة ملموسة وتوقف البناء فجأة، و تم استبعاد المهندسون المعماريون وتصاميمهم الغير مرتبطة بالمناخ السياسي السائد. وبعد أربعين عاما مازلت المدارس قيد الاستخدام، ولكنها لا تزال غير مكتملة. وقد دعا كاسترو المهندسين المعماريين المنفيين مرة أخرى لإنهاء حلمهم الغير مكتمل.
المساحات الغير المكتملة تتضمن لقطات عن قرب لفيدل كاسترو والتي تبين اخلاصه وتفانيه في إنشاء مساحة على مستوى عالمي للفن، كما أنها توثق نضال وشغف ثلاثة فنانين من الثورة .

Unfinished Spaces
Directed by Alysa Nahmias and Benjamin Murray
(English)
7 April 2017 – 7.00pm

Cuba will count as having the most beautiful academy of arts in the world.
Fidel Castro (1961)
Cuba's ambitious National Art Schools project, designed by three young artists in the wake of Castro's Revolution, is neglected, nearly forgotten, then ultimately rediscovered as a visionary architectural masterpiece.
In 1961, three young, visionary architects were commissioned by Fidel Castro and Che Guevara to create Cuba's National Art Schools on the grounds of a former golf course in Havana, Cuba. Construction of their radical designs began immediately and the school's first classes soon followed. Dancers, musicians and artists from all over the country reveled in the beauty of the schools, but as the dream of the Revolution quickly became a reality, construction was abruptly halted and the architects and their designs were deemed irrelevant in the prevailing political climate. Forty years later the schools are in use, but remain unfinished and decaying. Castro has invited the exiled architects back to finish their unrealized dream.
Unfinished Spaces features intimate footage of Fidel Castro, showing his devotion to creating a worldwide showcase for art, and it also documents the struggle and passion of three revolutionary artists.

UnfinishedSpaces_Ballet_Garatti_LO_RES.jpg

١٦ فدان
إخراج ريتشارد هانكين
(باللغة الإنجليزية)
١٤ أيار٢٠١٧ – ٧:٠٠ مساءً

إعادة بناء جراوند زيرو من  أكثر المشاريع تعقيدا سياسيا وعاطفيا ومعماريا في التاريخ الأميركي المعاصر. وشمل الكفاح من أجل تطوير هذه الأراضي التي تبلغ مساحتها ١٦ فدانا من الأراضي التي باتت مقدسة ١٢ عاما و١٩ وكالة حكومية وأكثر من ٢٠ مليار دولار. وبسبب كل التحديات الهندسية والسياسيين المختلفين والمطورين والمهندسين المعماريين وشركات التأمين والسكان المحليين وأقارب ضحايا ١١ سبتمبر كانت المطالبات متضاربة بخصوص كيفية تطوير الموقع.
١٦ فدان هي القصة الخفية للطريقة التي شيد بها هذا المشروع التاريخي. في صميم القصة هو التوتر ما بين أنبل النوايا ورغبة كل من المعنين بالأمر في "القيام بالعمل الصائب" وبين السياسات والغرطسة والايديولوجيا والتي اساس مدينة نيويورك.

16 Acres
Directed by Richard Hankin
(English)
14 April 2017 – 7:00pm

The rebuilding of Ground Zero is the most architecturally, politically, and emotionally complex construction project in recent American history. The struggle to develop these 16 acres of 'sacred' land has encompassed 12 years, 19 government agencies, and over $20 billion. Aside from the engineering challenges, various constituencies politicians, developers, architects, insurers, local residents, and relatives of 9/11 victims profess conflicting claims to the site.
16 Acres is the inside story of how and why this historic project got built. At the heart of the story is the dramatic tension between noblest intentions, the desire of everyone involved to "get it right," and the politics, hubris, ego and ideology that is the bedrock of New York City.

16 Acres